fbpx

איך לייצר שיתופי פעולה שמכניסים הרבה כסף לעסק?

 

 

"אשמח לשתף איתך פעולה"

זו הודעה שקיבלתי באינבוקס שלי. האמת, אני מקבלת לא מעט הודעות כאלה, בעבר הייתי מתפעלת ומשיבה בחיוב לשיחת טלפון כזו או פגישה אפילו שתבחן אפשרויות שיתוף פעולה עסיסי. מגיעים לפגישה משותפת כזו מתחילים לדבר על אה ועל דה, מכוונים לכיוון השת"פ,פעם זה היה נחמד, (היום, נחמד זה פחות טוב בעיניי במיוחד שמכוונים ליעדים עסקיים גבוהים חשוב להיות מדויקים ומכווני מטרה, קרן לייזר.) מה שפיספסנו בגישה הנחמדה זה שיש עוד הרבה דברים להספיק לדבר שלא דיברנו, אבל פלוס מינוס הבנו מה הכיוון,מה שקורה בפועל זה שיום למחרת השת"פ נשטף עם השוטף ועוד מיזם שיתוף פעולה כזה מתמסמס לו .

שיתוף פעולה זה ערוץ רווח נוסף ?או משהו נחמד ?

הרצון הזה כבעלי חברות,כאנשי מכירות או כמנהלי פיתוח עסקי להגדיל ערוצי רווח בחברה, להיות באינטראקציה עם עוד בעלי עסקים וחברות שיהיה לנו שיח משותף שמייצר הכנסות נוספות , בגדול זה נראה ברור, הגיוני בהחלט שיתוף פעולה מגדיל פוטנציאל רווח לעסק, אבל איך לכל הרוחות ניתן לייצר שיתוף פעולה שהוא אשכרה ערוץ רווח נוסף ולא ביזבוז זמן משווע של שיחות ופגישות שלא יוצא מהם בסוף כלום, כי בסוף היום אנו מחויבים ליעדים ולמטרות העסקיות שלנו.

היום כשאני מלווה לקוחות להכפלת מכירות שיתוף פעולה נכנס ליעדי השיווק החודשיים, כמו שאני דוגמת כל ליד בנוהל אצלי מאיפה הוא הגיע מלינקדאין, פייסבוק, הרצאה, או שיתוף פעולה . אין ספק שזהו יעד עיסקי מובהק וערוץ הזרמת לידים שאמור לתפקד עבורי הייטב.

בסירטון : @הילל קוברובסקי ואני מתארחים אצל אמיר צוקר ברדיו החברתי הראשון ומדברים יחד עם אמיל קנז מיוזמה טק על מהות שיתוף פעולה . אמיל מציג את הגישה שלו גישת ה-

Win -Win

אז איך עושים את זה ?

דבר ראשון ובסיסי שחשוב להפנים- שיתוף פעולה נכון הוא ערוץ רווח לכל דבר ועניין ולכן שיתוף פעולה אסטרטגי יכול לארוך זמן עד שנתווה אותו ועד שירקמו היחסים הטובים כדי להפיק ממנו את המירב לשני הכיוונים. במדריך כאן אתן את כל הרציונאל שיאפשר לכם לייצר שיתופי פעולה נכונים ולמקסם את הזמן שלכם למקסימום רווח.

מה המיינדסט שמוביל אותי ?

  • שיתוף פעולה חייב לבוא ממקום של שפע ועוצמה ולא ממקום חלש ונזקק – אם אתם מרגישים חלשים אפשר לעשות תרגילי מיינדסט וכושר לחזק את הביטחון העצמי אך לעולם לא לגשת ממקום חלש ומבקש עזרה.
  • שיתוף פעולה חייב לבוא ממקום של נתינה ולא ממקום של לקחת

אני מגיעה ערוכה לשיתוף הפעולה(אכתב על זה עוד למטה) ומנסה להבין מה יוצא לצד השני ממני. ולא מה יוצא לי מזה. אלא מה הצד השני צריך, מה קשה לו איפה חסר לו שאני יכולה להוסיף לו כי שיתוף פעולה חזק זה 1+1=3

  • ועוד דבר אחד לפני שמתניעים – שיתוף פעולה צריך לבוא ממקום של שפע גם ברמת התיגמול ,לא להיות גרידיים וחסכנים, פרגנו מה אכפת לכם ? אם משתף הפעולה יודע לייצר עבודה פנקו לו באחוזים כמה שיותר כדי שימשיך להיות מתוגמל ולפעול בחשק רב.

ישנם 2 סוגים של שיתופי פעולה:

  1. ברמת המותג
  2. ברמת יצירת לקוחות אקטיבי

אז מה זה שת"פ ברמת מותג?

1.חיבור יחד ברמת מותג מטרתו למנף ולחזק את 2 הצדדים, לדוגמא ניקול ראידמן עושה לייב עם שרה נתניהו על בוטוקס ועור הפנים

 

הרציונאל שלם הוא לא להביא לקוחות אלא למתג את 2 הצדדים: ניקול ראידמן כקרובה למלכות, עולה על הגל ומובילת דעת קהל (תחשבו מה זה גורם לעוקבים ולצופים לחשוב עליה עד כמה היא משייכת את עצמה למעמד הגבוה ביותר)

ושרה נתניהו בטח מעוניינת בשת"פ כזה כדי להתערבב עם העם קצת ולהראות שהיא לא רק אשת ראש הממשלה המכשפה או הרעה אלא אישה רגילה המתעסקת בענייני נשים מהיום יום . .

שיתוף פעולה כזה יכול להיות כמו מיטאפ משותף,לייב, וובינר חשיפת מותג אחד לרשימת התפוצה אחד של השני וכד'

  1. ויש שיתוף פעולה ברמת לקוחות אקטיבי

כלומר אתה מעביר לי לקוחות ואני מתגמל וכן להיפך

ולכן במקרה כזה חייב להיות בסיס של קהילה זהה- אותו סוג לקוחות כלומר אם אני מלווה עסקית ויש מומחה מיתוג לעסקים

הקהל שלי : עסקים. הקהל של הממתג- הוא עסקים ולכן זה בסיס טוב לשתף פעולה.

דוגמא נוספת, אם אני מוכרת פתרון פיתוח אתר לעסקים/חברות אני יכולה ליצור שיתוף, פעולה עם פתרונות משלימים עבור קהל היעד שלי כמו כתיבת תוכן לאתר – הכותב תוכן מקבל עסקה ומתגמל אותי באחוזים ,הלקוח נהנה כי קיבל המלצה טובה ממני ויש לו פתרון שלם ושקט .

אני יכולה גם ליצור שיתוף פעולה עם מקדם אתרים אורגני וממומן ולהציע את הפתרון המלא ללקוח שלי ושוב הלקוח קיבל סל פתרונות מלא ומומלץ ואני מקבלת אחוזים על כל הפנייה .

איך שיתוף פעולה נכון תורם לכולם ?

  1. כשאני מציעה ללקוח שלי כבונה אתרים פגישת ייעוץ חינם עם מומחה שמקדם אתרים -אני נתפסת בעיני הלקוח שלי כמומחית המנגישה לו סל פתרונות איכותי ומומלץ
  2. מקדם האתרים מקבל ממני ליד חם ואינו צריך לטרוח על חימום הלקוח ובניית סמכות מקצועית מולו היות והלקוח קיבל המלצה חמה ממני .
  3. הלקוח שלי מקבל שירות מומלץ מנותן השירות שמחויב לתת מענה מצוין עבור לקוחותיי כדי להמשיך להנות מהפניות חמות -(עוד רציונל שמסביר למה שיתוף פעולה הוא ערוץ רווח לכל דבר ועיניין המצריך ת חזוקה שוטפת של הקשר, בדיקת שביעות רצון של הלקוח שלי , בדיקת מצב אצל הספק לראות שאכן נותן מענה וגם הוא מרוצה מהלקוח שלי )
  4. כל הצדדים נהנים יותר כאשר אני כמפנה מקבלת אחוז על העסקה, הלקוח מקבל שיורת איכותי כלקוח מועדף והספק צד הג' מעוניין לספק שירות איכותי כדי להיתפס בעיניי כמומחיה הראוי לקבל הפניות .

ואז מגיעה שאלת המיליון דולר

האם לשתף פעולה עם כל אחד ?

ממש לא.

המטרה היא לעבוד עם בעלי מקצוע מוצלחים ואמינים כך שיחזקו גם את המיתוג שלי כמומחה ולא יעשו נזק למותג שלי ולכן אני ממליצה לפנות לטובים ביותר.

עם מי כן ?

  1. משחק ערכים – חשוב לבדוק שנותן השירות מזוהה עם הערכים שלי ערכי המקצועיות ושירות לקוחות מושלם, כזה שמוכן להתחייב לתהליך מוכן לתת הכל כדי שהלקוח יצליח ויהיה שבע רצון. כזה שהוא לא בינוני אלא מקצועי ומעלה.
  2. כזה שמבין מה הערך בעבודה איתכם ומוכן להתאמץ ולתת שירות מצוין

איך לגשת לשיתוף פעולה ?

האם על הדרך ובזרימה חברית ?

ממה לא.

אז מה כן ?

ברגע שסימנתי שיתוף פעולה רלוונטי (כפי שציינתי למעלה זה נכנס ליעדים החודשיים שלי ואני מנהלת רשימה מדוגמת של שיתופי פעולה יוקרתיים שאני רוצה לקדם) לקראת השת"פ אני נערכת הייטיב, אלמד את בעל המקצוע לפני אכיר אותו מחיפושי מידע ברשת, אבנה רציונאל מלא לשיתוף הפעולה.

לא לבוא ולצפות שהצד השני יזרום איתי באהלן אהלן ויחד נבנה שת"פ חלומי

קובץ שת"פ מוכן ברמת 90% גמר

להכין מראש לפני הפגישה קובץ ברמת גימור של 90 אחוז איך אני רואה שיתוף הפעולה מה המהות של שיתוף הפעולה

השאלות שאשאל את עצמי :

תועלות, תועלות, תועלות

מה יוצא לצד המשתף פעולה מזה?

כשהצד השני מבין שבאתי לעזור לו ולקדם אותו הכל מותנע ברמה אחרת של נתינה ועזרה הדדית ולא ממקום של נטילה ואגואיזם.

מהם הרווחים?

מה התדירות של שיתוף הפעולה?

כל פרט נוסף שיכול ליצור תמונה מלאה וברורה לצד השני.

ולכן היום שאני מקבלת בקשות לשיתוף פעולה אני מצפה שהצד השני יגדיר מה מהות שיתוף הפעולה ואיך הוא רואה את הדברים, חשוב לפקס ולמקד ושהצד השני שחושק בשיתוף פעולה יגדיר את הדברים ויבוא עם הצעה שתעשה שכל.

שיחת שיתוף פעולה היא שיחת מכירה לכל דבר

שיחת שיתוף פעולה היא שיחת מכירה לכל דבר – כמו שבשיחת מכירה אני תחילה צריכה להבין מה הלקוח צריך, איפה כואב לו איפה קשה לו מה החלום שלו

להורדת המדריך המלא איך למכור כמו דוקטור

כך גם בשיחת שיתוף פעולה אני מנסה להבין בדיוק מה הכאבים של משתף הפעולה, מה חסר לו ומה התועלות שיוצאות לו ממני וכך אני בונה את שיתוף הפעולה שייתן מענה אמיתי לצרכים שלו.

במידה והצלחתי לתפור חליפה מושלמת כזו יש סיכוי חזק שהאינטרסים נפגשים,שהשיתוף פעולה יחזיק רווח ויצליח להיות ערוץ רווח משמעותי בעסק שמזרים לקוחות חמים.

תועלות, תועלות, תועלות, כתבתי את זה כבר אבל אני מדגישה את זה שוב – מה יוצא לצד השני מה יוצא לצד השני ממני ?

שיתוף פעולה זו מערכת יחסים ולפעמים לוקח זמן רב לרקום שיתוף פעולה אמיתי שמביא ערך לשני הצדדים סבלנות זה משתלם. השקיעו באנשים הנכונים ופיתחו מערכות יחסים שיכולות להחזיק שיתוף פעולה איכותי לאורך זמן .

משימת שיעורי בית

  1. רישמו לכם 10 שתפ"ים חלומיים ברמת חיזוק המותג שלכם

למה זה חשוב ?

לחשוב אסטרטגית זה לחזק את המותג שלכם עם מומחים משלימים לתחום שלכם

2.רישמו לכם 10 שת"פים של בעלי מקצוע חזקים מתחומים משלימים אליכם

3.הכניסו נוהל שת"פ טיפול במספר שיתופי פעולה קבוע בחודש, פיתחו את הראש שלכם לשיתופי פעולה זה דורש עיבוד וחשיבה יצירתית אבל זה בהחלט שווה את ההשקעה בדרך להכפלת המכירות שלכם. .

מקווה שהפקתם ערך מהפוסט,

מלכה שגב

 

אולי תהנה גם מזה:

מ 0- ל-300,000

למה מדרג מכירות הוא סופר קריטי במיוחד בשירותים ומוצרים יקרים?

אני שולחת מיילים מאד איכותיים

כל מייל ייתן לך ערך עסקי רב על מכירות B2B בישראל ובעולם 

הופפה, מיל עם 2 מדריכים מטורפים למכירות B2B כבר אצלך

דילוג לתוכן